Business Cases

Clients tell their story

KICK CANCER

“Stéphanie is een bulldozer. Ze is niet de discrete kleine assistente… Ze is direct, maar dat maakt haar zo effectief.”

AFC

“Haar energie. Dit is ongetwijfeld wat Stéphanie onderscheidt van haar concurrenten. Stéphanie is een roller coaster (in a good way ;-)). “

BLOX

“Stéphanie kan alle soorten dossiers aan. Ik ben nooit bang om ingewikkelde of meer technische dossiers aan haar toe te vertrouwen. Ze leert heel snel en is uiterst efficiënt.”

BuildUp

“Stéphanie heeft alle kenmerken van een topconsultant, maar die gemakkelijk aanspreekbaar is. Ze is down to earth en is bereid om te werken aan zowel eenvoudige taken als complexer management.”

KICK CANCER

Klant

KickCancer is een stichting van algemeen nut die zich inzet voor onderzoek in pediatrische  oncologie en wordt beheerd door de Koning Boudewijnstichting.
KickCancer wil dat alle kinderen met kanker sneller en beter genezen door wetenschappelijk onderzoek te steunen, obstakels te omzeilen en mensen met elkaar te verbinden.

“Stéphanie is een bom aan efficiënte. Dat ding waarvan je niet weet hoe je het moet aanpakken, dat je al maanden achtervolgt en dat je maar blijft uitstellen… je geeft het aan haar en ineens is het alom structuur en organisatie.”

Delphine Heenen, Kicker-in-Chief bij KickCancer

Challenge

Tijdens de eerste lockdown in 2020 werd KickCancer geconfronteerd met aanzienlijke HR-problemen als gevolg van het opeenvolgende vertrek en verlof van drie personeelsleden. Het team ging van de ene dag op de andere van 5 naar 2 mensen, met dezelfde werkdruk. Er werd snel een aanwervingsprocedure opgezet, maar sommige lopende projecten konden niet wachten. Het team had onmiddellijk hulp nodig.

“Een van de bestuursleden van KickCancer die Stéphanie kende, zag dat ik onder erg grote druk stond omdat ik voor een aantal belangrijke evenementen maar over een klein team beschikte. Ze zei, geloof me, op dit punt heb je iemand zoals Steph nodig!”

Boost : Administrative follow-up

Stéphanie heeft de inhoud van het jaarverslag van KickCancer aangepakt. Zij heeft het administratieve beheer van de Raad van Bestuur overgenomen.

“Stéphanie is een bulldozer. Ze is niet de discrete kleine assistente… Ze is direct, maar dat maakt haar zo effectief.”

Tot slot bleef Stéphanie het team helpen tijdens de aanwervingsperiode, tot het team weer compleet was.

Resultaat

Stéphanie begreep alles heel snel en nam van in het begin het heft in eigen handen. Ze neemt initiatieven en werkt volledig zelfstandig. Zonder enige briefing heeft zij dit project met succes volbracht.

Alleen als ze echt op een probleem stuit en er zeker van wil zijn dat ze geen fout maakt, doet ze een beroep op je. Anders slaagt ze er zelf in, wat een echt gevoel van rust geeft.

Stéphanie is 100% betrouwbaar.

AFC

Klant

De missie van AFC Collection is om met hun lease-to-own en digitale showrooms een revolutie teweeg te brengen in het interieurontwerp. Met behulp van videogametechnologie kun je in de digitale showroom onder begeleiding een kijkje nemen in je toekomstige interieur.

“Haar energie. Dit is ongetwijfeld wat Stéphanie onderscheidt van haar concurrenten. Stéphanie is een roller coaster (in a good way ;-)). Als ze ergens aankomt, maakt ze iedereen wakker, schudt ze de codes en gewoontes door elkaar. We zullen haar tijd bij AFC niet snel vergeten. Als het je bedoeling is om verandering teweeg te brengen in je bedrijf, wat dat ook moge zijn, heb je iemand als Stéphanie nodig.”

Augustin Bown, medeoprichter van AFC Collection

Challenge

Net als veel start-ups vinden wij het moeilijk om tijd te besteden aan onze administratie en financiën, ook al is dit van fundamenteel belang en kunnen we niet zonder. We beseften dat we door met een externe persoon te werken, dit deel van ons werk konden delegeren om ons beter op onze business en onze expertise te kunnen concentreren. We moesten ‘alleen’ de juiste match vinden, iemand die we konden vertrouwen om deze taken met vertrouwen uit te voeren.

Concreet wilden we onze boekhouding en de manier waarop we die beheerden op orde brengen. We hadden er geen zicht meer op, waardoor iedereen de problemen naar een ander leek door te schuiven en alles vertraging opliep. We hadden nieuwe processen nodig.

Boost : Boekhouding

De opdracht van Stéphanie, die tweeënhalve maand duurde, bestond uit het ontwerpen en implementeren van processen om het financiële en boekhoudkundige beheer van AFC te vereenvoudigen: betalingsherinneringen, archivering van facturen en een duidelijk, real-time overzicht van inkomende en uitgaande betalingen.

Resultaat

Vandaag doen we dingen die we vroeger niet wilden doen, die we steeds uitstelden bij gebrek aan tijd en kennis. Stéphanie heeft ons dagelijks financieel beheer vergemakkelijkt, dankzij processen die zijn uitgedacht en opgesteld op basis van onze behoeften en onze realiteit. 

De manier waarop Stéphanie met oplossingen kwam en deze implementeerde was een groot succes.  Het heeft ons veel zelfstandiger gemaakt.

Haar efficiëntie en levendigheid zijn bijna ontwapenend. Ze durft de waarheid te vertellen, wat een voordeel is. Ze durfde ons op ons plaats te zetten wanneer dat nodig was, waardoor we onszelf in vraag konden stellen en ons konden ontwikkelen.

BLOX

Klant

BLOX biedt het grootste assortiment oordoppen in Europa. In was, schuim of silicone, om te slapen of je te concentreren, te zwemmen of te dansen, te vliegen of met de moto te rijden, BLOX heeft een oplossing voor elke behoefte.

“Stéphanie kan alle soorten dossiers aan. Ik ben nooit bang om ingewikkelde of meer technische dossiers aan haar toe te vertrouwen. Ze leert heel snel en is uiterst efficiënt.”

Michel Tihon, oprichter en CEO van BLOX

Challenge

BLOX is een klein team met veel operationeel werk. Het feit dat ze met een gering aantal zijn maakt hen zeer flexibel, maar kan ook gepaard gaan met een grote werklast die moeilijk te controleren is. Michel, de oprichter en CEO, besefte dat hij zonder occasionele hulp van buitenaf steeds dezelfde taken zou blijven uitstellen en zijn doelstellingen niet zou bereiken. Hij moest kunnen delegeren om op adem te komen en zich te kunnen concentreren op zijn expertise en de ontwikkeling van zijn bedrijf.

Boost : Projectbeheer

Initieel deed BLOX beroep op Stéphanie voor één à twee dagen per week. Haar taak bestond er in om een van de producten uit het assortiment te testen onder de consumenten. Stéphanie nam het project onder handen en beheerde het van A tot Z.

“Zelfs in onverwachte situaties weet Stéphanie altijd hoe ze de zaken moet aanpakken en geeft ze blijk van een grote autonomie, wat extreem waardevol is. Ze weet ook hoe ze moet omgaan met dringende zaken en lijkt nooit overweldigd.”

Ondertussen heeft Stéphanie ook aan de productcertificering gewerkt. Omdat ze perfect drietalig is, kon zij samenwerken met verschillende certificeringsinstanties in Europa (Duitsland, Zwitserland,…).

Resultaat

Vandaag kunnen Michel en zijn team zich opnieuw concentreren op hun expertise en ontwikkeling. Er is minder dagelijkse stress, hun tijd wordt beter besteed en er is opnieuw echte voldoening. Stéphanie is veel meer dan een assistente. Ze is als een echte collega. Zij kent en begrijpt de dagelijkse gang van zaken in het bedrijf. Bovendien vormt zij een echte meerwaarde voor de partners van BLOX, die haar zien als iemand die ze kunnen vertrouwen, die snel reageert en op wie zij altijd kunnen rekenen.

BUILDUP

Klant

BuildUp legt zich toe op de “offsite” constructie van huizen en appartementen. Door ontwerp en productie te digitaliseren biedt de start-up een nieuwe, snellere en duurzamere manier van bouwen.

“Het is van onschatbare waarde om iemand als Stéphanie aan je zijde te hebben, op wie je kunt rekenen om de druk van je af te halen, maar die ook vooruit denkt, kritisch is en je helpt te relativeren.”

Hélène de Troostembergh, CEO van BuildUp

Challenge

BuildUp werd in 2018 opgericht en is al in het eerste jaar aanzienlijk gegroeid. In het begin beheerde Hélène, de CEO, alles zelf, inclusief de communicatie en marketing. Hélène voelde zich niet klaar om op dat moment iemand in dienst te nemen en liet enkele maanden voorbijgaan totdat ze uiteindelijk geconfronteerd werd met een onbeheersbare werklast. Ze moest bepaalde taken kunnen delegeren.

Boost : Projectbeheer

Op een dag arriveerde Stéphanie en stortte zich in een marketingproject waar ze niets van af wist. Gedurende zes maanden beheerde ze twee ochtenden per maand de lancering en promotie van BuildUp met een communicatiebureau. Zij nam het project van A tot Z onder haar hoede, dacht mee over de rebranding, coördineerde het ontwerp en de productie van de brochure, de lancering van de website en de inhoud van de social media posts.

“Ik hou van de manier waarop Stéphanie werkt. Ze heeft geen grenzen. Je kunt haar alles vragen.”

Resultaat

Stéphanie begreep heel snel waar ze aan begon en Hélène voelde zich meteen opgelucht. Naast het verlichten van haar werklast was Stéphanie de werkpartner die ze nodig had om best practices uit te wisselen en de nodige afstand te kunnen nemen van haar business.

In haar coördinerende rol toonde Stéphanie een scherpe kritische geest, waarbij ze zich gemakkelijk in de schoenen van de consument plaatste, hoewel ze de sector aanvankelijk niet kende.

“Stéphanie heeft alle kenmerken van een topconsultant, maar die gemakkelijk aanspreekbaar is. Ze is down to earth en is bereid om te werken aan zowel eenvoudige taken als complexer management.”

>> LATEN WE UW BEHOEFTES IN KAART BRENGEN EN SAMEN DE BOOST BEPALEN
DIE UW EFFICIËNTIE ZAL OPTIMALISEREN.